Fiat 500L Trekking

Fiat 500L Trekking

A Trekking a Fiat 500L család legvagányabb tagja, amely minden szabadidős sporttevékenységet kedvelőnek ajánlott. Az off-road külső okos első kerék-meghajtással kombinált, amely a Traction+ innovatív rendszernek köszönhetően javítja az irányíthatóságot nehéz és csúszós terepen és emelkedőn való könnyebb elindulást tesz lehetővé. Mindezt az 500L sorozat tágasságának és praktikusságának elvesztése nélkül.

Ezt hangsúlyozzák a speciális, off-road jellegű lökhárítók és műanyag betétek. A terepesítés azonban nem merült ki a külsőségeknél, amire bizonyíték a 13 mm-rel megnövelt hasmagasság és a 30 km/h alatt kapcsolható elektronikus differenciálzár mely csúszós útviszonyok között a kipörgő kerék megfékezésével a tapadó kerékhez irányítja a motor nyomatékát.

A gépjármű külsejét számos új részlet díszíti, mint például műanyag sárvédőszélesítések, oldalsó légbeömlők az első lökhárítón, matt ajtóiklincsek és oldalsó díszlécek. Az új Trekking verzió belsejét szövet-műbőr részekkel kombinált kiváló minőségű kárpitok jellemzik. Két színösszeállítás választható: Magnesio szürke szövet műbőr betétekkel, vagy fekete szövet fehér betétekkel.

Traction+ rendszer

A Fiat L Trekking új verziójának kulcsfontosságú eleme az alapfelszereltségként kínált Traction+ rendszer. Ez az innovatív rendszer javítja a tapadást csúszós útviszonyok között, ugyanakkor jóval kedvezőbb költségeket is garantál a 4x4 összkerék-meghajtáshoz képest.

A Traction+ rendszer a gépkocsi már létező hardverét, az ESP elektronikus stabilitzás ellenőrző rendszerét használja, de nagyobb mértékben. A vezérlőegység az ellenőrzés speciális algoritmusának és fékrendszer irányításnak köszönhetően elektronikusan stimulálja az önzáró elektromechanikus differenciálművet. A szofter optimalizálása és az a tény, hogy a fékerő a normális (hidraulikus) fékkörön át hat, az egész rendszert még fejlettebbé teszi hagyományos önzáró differenciálműveknél. Noha mindkét megoldás teljesítménye összehasonlítható, a Traction+ lényzegesen könnyebb. A műszerfalon gombnyomással vezérelhető rendszer 30 km/ óra sebességig aktív.
És pontosan hogyan működik? A vezérlőegység bármilyen alacsony vagy nulla tapadású kerékmeghajtásnál megállapítja a csúszást és a hidraulikus rendszert a csúszós keréken fékerő kifejtésére utasítja. Ezzel a motor nyomatéka a jobban tapadó kerékhez irányul, nem veszik el a kipörgő keréken. Ez megkönnyíti a veztést, segít megtartani az iránystabilitást és biztonságos haladást biztosít nagyon egyenetlen és csúszós felületen is.

Fiat 500L Trekking
Fiat 500L Trekking
Fiat 500L Trekking
Fiat 500L Trekking
Fiat 500L Trekking
Fiat 500L Trekking