MultiAir

A MultiAir egy forradalmi szelepvezérlési rendszer, mely a szívószelepek emelésének változtatásával szabályozza a hengerbe jutó levegő mennyiségét.

Előnyök
  • 10 %-kal nagyobb teljesítmény
  • Alacsony fordulaton 15%-al nő a nyomaték a korai szívószelep zárásnak köszönhetően, amely növeli a hengerben maradó levegő mennyiségét
  • A motor szívási veszteségeinek, ezáltal az üzemanyagfogyasztás és a CO2 kibocsátás akár 10%-os csökkentése, a hagyományos szelepvezérléssel összehasonlítva
  • a MultiAir technológiájú, turbófeltöltős, kis lökettérfogatú motorok a hasonló teljesményű nagyobb térfogatú szívómotorokhoz képes akár 25 % -al kevesebb üzemanyagot fogyasztanak
  • a szelepvezérlés folyamatos optimalizálásának eredményeként és a szívószelepek újbóli megnyitása miatt kipufogó üzemben az emissziós értékek közül a HC/CO 40%-al, a nitrogénoxid 60%-al csökken
  • az állandó légnyomás a szívócsőben - atmoszférikus a klasszikus motoroknál és emelt a feltöltött motoroknál - az extrém gyors légáramlás vezérléssel az egyes hengereknél és minden munkaütemben, mind olyan előnyök, amelyeknek köszönhetően kiváló és dinamikus a motor gázreakciója.

TwinAir

Megtakarítás – 2 henger az üzemanyagfogyasztás csökkentéséért

Az új TwinAir motor forradalmian új: a nagyobb lökettérfogatú 4 hengeres motorokkal azonos teljesítményt garantál alacsonyabb fogyasztás mellett. Az 1,2 8V négyhengeres motorral összehasonlítva 15 %-kal kevesebb üzemanyagot fogyaszt, 25 %-os teljesítménynövekedés mellett, mközben az 1,4-es négyhengeres hasonló teljesítményű motorhoz képest 30 % -kal kevesebb üzemanyag-fogyasztást eredményez. Az így felszerelt 500-as gyári fo gyasztása csak 4,2 l/100 km kombinált ciklusban, vagy 4,1 l/100 km Dualogic automata sebességváltóval.

Környezetvédelem - 2 henger a tisztább levegőért

A kéthengeres Twin Air motorú 500-as az egyik legkörnyezetbarátabb autó a világon: a kibocsátás valóban 30%-al csökkent; értéke 95g/km CO2, ez kivételesen alacsony, és tovább csökken 92 g/km értékre a Dualogic automata sebességváltóval párosítva. Képzelje csak el, ha mindnyájuk 500-as Twin Air-rel rendelkezne, ez olyan lenne, mintha mindenki 30 fát ültetne. Lenyűgöző eredmény, amely a Fiat innovációját, bátorságát és vízióját ünnepli – a Föld minél környezetbarátibbá tételének lehetőségét... Ha mindez önnek nem lenne elég, megnyomthatja az ECO gombot: a forgatónyomaték lecsökken 100 Nm-re 1750 fordulatszámon a még alacsonyabb fogyasztás és kibocsátás biztosítására.

Teljesítmény - 2 henger a nagyobb teljesítményért a 4 hengerhez képest

A TwinAir motorral hajtott Fiat 500 tökéletes a városi közlekedéshez, kiemelkedő gyorsulással, amely bármikor szórakoztató vezetést kínál... Kéthengeres turbómotorja 875 cm3-es, 85 lóerős; eleven és dinamikus. Maximális forgatónyomatéka 145 Nm 1900-as fordulatszámon, végsebessége 173 km/h, álló helyzetből mindössze 11 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. Az 1,2 8v motorhoz képest 25%-al több teljesítményt tud felmutatni. Kéthengeres erőforrás teljesítménye szinte megegyezik az 1,4 16v motoréval, amellyel szemben további előnyöket mutathat fel a fogyasztás és károsanyag kibocsátás terén.

eco:Drive

Mi az eco:Drive?

Az eco:Drive a Fiat és Microsoft együttműködésének eredménye, egy szoftver, amely megtanítja a sofőrt a környezetbarátabb vezetési stílusra. A Fiat cég e szofvert 2008-ban dobta piacra. Segít a sofőröknek tudatosítani vezetési stílusuk üzemanyagfogyasztásra- és széndioxid-kibocsátásra gyakorolt hatását. Abban is tanácsokkal látja a vezetőket, hogyan változtassák meg vezetési stílusukat a hatékonyság növelése érdekében.

A Fiat Group a környezetvédelemre helyezi hosszútávon a hangsúlyt és az ezen vízióba illeszkedő projektek egyik megoldását kínálja az eco:Drive. Ez a rendszer bizonyítja, hogy nemcsak az autógyártóknak, hanem a gépjármű felhasználóknak is felelősséget kell vállalniuk a környezet védelméért.,

Blue&Me

Könnyebb és biztonságosabb kommunikáció a gépkocsiban.

A Blue&Me™ alkalmazások biztonságos kommunikációt és szórakoztató utazást biztosítanak a Microsofttal közös együttműködés eredményeként.

A kormányon elhelyezett kezelőszerveknek és a hangutasításoknak köszönhetően a Bluetooth segítségével csatlakoztatott telefonját könnyedén kezelheti, anélkül, hogy a kormánykerékről levenné a kezét. A Blue&Me™ segítségével könnyen fogadhat hívásokat, kezdeményezhet telefonkönyvéből hívásokat, meghallgathatja a bejövő szöveges üzeneteket és természetesen az USB vagy AUX bemenetekről MP3 formátumban zenét is hallgathat.

Telefonkihangosító rendszer

A kihangosító rendszer a Blue&Me™ része, amely speciális technológiát használ hangjának felismeréséhez, hosszadalmas beállítások nélkül.
A  telefon Blue&Me™ rendszerrel való párosítását követően  hangutasítások segítségével azonnal fogadhatóak a telefonhívások és hívhatóak a telefonkönyvben található névjegyek. A Blue&Me™ -nek köszönhetően tökéletesen uralja a telefonját, anélkül, hogy kezét levenné a kormányról, mivel a műveletek többsége hangutasítások segítségével is elérhető. A Blue&Me™ -vel akár 5 különböző telefon párosítható,  tehát a vezetőváltás már nem jelent tovább probélmát a gépkocsiban. Több telefon egyidejű meglétének esetén a gépkocsiban az utoljára csatlakoztatott kerül kiválasztásra.

Blue&Me TomTom

Könnyebb és biztonságosabb kommunikáció a gépkocsiban.

A Blue&Me™ alkalmazások biztonságos kommunikációt és szórakoztató utazást biztosítanak a Microsofttal közös együttműködés eredményeként.

A kormányon lévő kezelőszerveknek és a hangutasításoknak köszönhetően a Bluetooth segítségével csatlakoztatott telefonját könnyedén kezelheti, anélkül, hogy a kormánykerékről levenné a kezét.
A Blue&Me™ segítségével könnyen fogadhat hívásokat, kezdeményezhet telefonkönyvéből hívásokat, meghallgathatja a bejövő szöveges üzeneteket és természetesen az USB vagy AUX bemenetekről MP3 formátumban zenét is hallgathat.

A Blue&Me további fokozata a maximális szabadság érzetet és biztonságos vezérlést lehetővé tévő Blue & Me TomTom, mely a TomTom navigációs egységet is tartalmazza. Ez a műszerfalon, az ún. My-port tartóban van elhelyezve, amely nemcsak ideális rögzítést, hanem töltést is biztosít a navigátornak. Ezáltal megszűnnek a vezetékekkel és a szélvédőről leeső tapadókoronggal kapcsolatos problémák.

A Blue&Me Tom-Tom képernyője igazi multimédiás központtá válik, hiszen a navigálás mellett itt is megjelenítheti a fedélzeti számítógép adatait, az érintőképernyőn keresztül kezelheti telefonját és a csatlakoztatott pendrive-ot is.

Blue&Me InstantNav

Könnyebb és biztonságosabb kommunikáció a gépkocsiban.

A Blue&Me™ alkalmazások biztonságos kommunikációt és szórakoztató utazást biztosítanak a Microsofttal közös együttműködés eredményeként.

A kormányon lévő kezelőszervek és a hangutasításoknak köszönhetően a Bluetooth segítségével csatlakoztatott telefonját könnyedén kezelheti, anélkül, hogy a kormánykerékről levenné a kezét.
A Blue&Me™ segítségével könnyen fogadhat hívásokat, kezdeményezhet telefonkönyvéből hívásokat, meghallgathatja a bejövő szöveges üzeneteket és természetesen az USB vagy AUX bemenetekről MP3 formátumban zenét is hallgathat.

Az Instant Nav egy SD kártyán tárolt Európa térképpel, 6,5 colos nagy felbontású kijelzővel és terméseztesen a Blue&Me™ valamennyi funkciójával felszerelt műholdas navigációs rendszer.

LPG

LPG (Liquefied Petroleum Gas), cseppfolyós gáz elsősorban propánból és butánból álló elegy, amellyel napjainkban takarékosan közlekedik több millió európai autós.

Az LPG-vel kíméli környezetét

Az LPG kipufogógázainak károsanyag-tartalma jelentősen alacsonyabb, mint a benzin vagy gázüzeműnél.

Ha összehasonlíthajuk a benzinnel, dízellel és autógázzal meghajtott gépkocsik károsanyag-kibocsátását, megállapíthatjuk, hogy ez az LPG motorok esetén a legkedvezőbb. Nem termelnek ugyanis a benzin és dízelmotorokkal ellentétben sem szilárd részecskét (korom, füst, por), sem ólomvegyületeket. Kevesebb szénmonoxidot, kevesebb rákkeltő és mérgező aromás szénhidrogént tartalmaznak,  amelyek az égéskamrának azon részéből származnak származnak, ahová a lángfront csak nehezen jut el, ezáltal el nem égett üzemanyag részek maradnak; amelyek a benzin nem tökéletes égése vagy termikus bomlása esetén keletkeznek. A nitrogén-oxid kibocsátás is alacsonyabb szintű.

A benzinmeghajtással szemben az LPG meghajtással kilométerenként kb. 29g CO2 –t takarít meg. Amíg a használt , kb. 5 éves benzinmeghajtásű gépkocsi CO2 átlagértéke 250g CO2 / km, az 5 éves, LPG- üzeművé átalakított gépjármű esetében ez 221g CO2 / km értékre csökken.

Bebizonyosodott, hogy az LPG részesedésének 10%-ra emelkedésa az üzemanyag-piacon 350 millió tonna CO2 megtakarítást jelentene évente. Ez 20 milliárd euró költségmegtakarítást is jelentene, és ezen felül Európa függetlenedésére kerülhetne sor az energiaellátásban.

CNG

Ha sűrített földgáz (CNG) meghajtásról van szó, nehezen találhatnánk relevánsabb személygépkocsi gyártót a Fiat Group Automobiles-nél. Földgáz-üzemű környezetbarát gépkocsiainkról ebben a szekcióban tudhat meg többet

Miért közlekedjünk CNG-vel?
  • Legolcsóbb üzemanyag –  alcsony jövedéki adó
  • Alacsony fogyasztás – rendkívül alacsony üzemeltetési költségek.
  • Legbiztonságosabb üzemanyag –  vastagfalú, ütközés-ellenálló tartályok, minimális üzemanyag-szivárgási lehetőség, esetlegesen elillant üzemanyag levegővel való keveredésének robbanásveszélye 8x alacsonyabb a cseppfolyós üzemanyagokhoz képest.
  • Legalacsonyabb károsanyag kibocsátási szint – akár 30%-al alacsonyabb CO2, szilárd részecskék és aromás szénhidrogén és aldehidek nélkül.
Biztonság

A földgázt 20 bar-os nagynyomású tartályokban tárolják, amelyek a gépkocsik padlózata alatt helyezkednek el. A tartályok szigorú biztonsági teszteléseken mennek át, amelyek magukban foglalják az ütközési teszteket, megnövekedett nyomással szembeni ellenállási teszteket stb. Ezen felül e tartályokat biztonsági szeleppek is ellátják, amelyek a túlzott nyomás esetén a gázt a levegőbe engedik. A földgáz könnyebb a levegőnél, ezért közlekedési balesetnél tűz esetén a gáz folyamatos levegőbe engedésére kerül sor, így a gépkocsi és az utasok is sértetlenek maradnak.

CNG gépkocsik kínálata

Dualogic™

A Dualogic™ szekvenciális, automatizált sebességváltó, amelynek köszönhetően élvezheti a sportos és dinamikus vezetési stílust. A Dualogic™ sebességváltóval felszerelt autókban a kuplung teljesen automatikusan vezérelt, így Önnek csak a gáz- és fékpedál kezelésével kell foglalkozni, a váltást az automata végzi. A kuplung és a váltó műszakilag a klasszikus kézi váltású kocsikhoz hasonlít, amelynek köszönhetően a rendszer megőrzi a kézi váltó nyújtotta előnyöket: egyszerű felépítés, alacsony fogyasztás, változatlan menetteljesítmények. Ugyanakkor automata üzemmódban teljesen leveszi a vállunkról a sebességváltás terhét.

Sok sofőr nagyon bizalmatlan az automata sebességváltókkal szemben, számukra a Dualogic™ félautomata sebességváltó ideális kompromisszumot jelent a kézi és automata váltás között. A sebességváltó képes előre kiszámolni a sofőr igényeit és a váltás algoritmusát hozzáigazítani az aktuális vezetési stílusnak. Például sportos vezetés esetén a sebességváltó az alacsonyabb sebességi fokozatot addig tartja meg, hogy a kanyarból dinamikusan kigyorsíthasson.

Miért válasszuk a Dualogic™-t?

Automata üzemmódban a sebességváltásra a motor számára legalkalmasabb pillanatban kerül sor, azaz a maximális forgatónyomaték pillanatában. Ennek köszönhetően a motor erejének kihasználása sokkal hatékonyabb a kézi váltáshoz képest, és ezen felül kíméli a motort és a váltót.

4x4 AWD

Az AWD rendszer (All Wheel Drive)

AWD – magasszínvonalú és teljesen önálló összkerékhajtási rendszer, amely lehetővé teszi a vezető számára, hogy minden útviszonyok között biztonságosan haladhasson.

Az aktív összkerékhajtási rendszer elektromos vezérlőegységgel van felszerelve, amely érzékelőkön keresztül folyamatosan figyelni az egyes kerekek tapadását, és szükség esetén dönt a hátsó tengely kerekeire történő forgatónyomaték átvitelről. A rendszer nem csak az alacsony tapadású felületeken (sár, hó, jég...) avatkozik be, de olyan aszfalt utakon is, ahol javítja a kanyarokban a jobb tapadást.

Hogyan működik?

Az aktív összkerékhajtás (AWD) teljesen önállóan működik és nem igényli a vezető beavatkozását. Számos vezetési helyzetben a rendszer passzív és hajtás csak az első kerekeken van.

Traction+

Segít a vonóerőt a jobban tapadó kerékhez juttatni csúszós útfelületen, a 4x4 meghajtásoknál alacsonyabb üzemeltetési költséggel.

Az új Traction+ rendszer a gépkocsi már meglévő ESP elektronikus menetstabilizáló rendszerének hardverét használja, de sokkal nagyobb mértékben. A különleges ellenőrzési algoritmusnak és a fékrendszerbe történő beavatkozásnak köszönhetően a vezérlőegység elektronikusan szimulálja az önzáró differenciálmű funkcióját. A szoftver optimalizálása és az a tény, hogy a normál üzemi féken keresztül működik, az egész rendszer működését még fejlettebbé teszi a hagyományos önzáró differenciálműveknél. Noha mindkét megoldás teljesítménye összehasonlítható, a Traction+ jóval könnyebb. A műszerfalon gombnyomással aktiválható rendszer menet közben 30 km/h sebességig aktív.

Hogyan működik?

Bármelyik meghajtott kerék alacsony vagy nulla tapadásánál a vezérlőegység annak fékezésére ad utasítást. Ezzel a forgatónyomaték a jobb tapadású kerékre kerül át. Ez megkönnyíti a vezetést, segít megtartani a menetstabilitást és jobb irányíthatóságot nyújt a csúszós felületeken is.

LSCM

Városi ütközésmegelőző rendszer (Low Speed Collision Mitigation)

Az utasok biztonságának maximális érdekében a Fiat a biztonsági elemeinek kínálatát kibővítette a városi ütközésmegelőző rendszerrel: City Brake Control, amely képes a kocsi előtt álló vagy mozgó akadály érzékelésére, ezáltal automatikusan működésbe hozza a féket és megakadályozza az ütközést.

Ez a sűrű városi forgalomban való haladás segítése érdekében kifejlesztett rendszer 30 km/ h alatt működik. Bizonyos paraméterektől függően, mint például a gépkocsi sebessége, kormánykerék szöge, gázpedál helyzete vagy nyomóerő a pedálon, a városi ütközésmegelőző rendszer képes az ütközés teljes megakadályozására (Collision Avoidance) vagy következményeinek (Collision Mitigation) csökkentésére

A városi ütközésmegelőző rendszer három funkciót tartalmaz: automatikus vészfékezés (Automatic Emergency Braking - AEB), prefill (fékrendszer felkészítése a vészfékezésre) és vészfékasszisztens. Az első rendszer meghagyja a sofőrnek a gépkocsi feletti teljes uralmat, viszont szükség esetén kész beavatkozni és a gépkocsit vészhelyzet esetén lefékezni. Ez számos paraméter gondos kiértékelése után történik, mint például az akadályok helyzete és sebessége, a gépkocsi sebessége (30 km/h alatt), a gépkocsi oldalirányú gyorsulása, kormánykerék szöge, vagy a gázpedálra kifejtett nyomás (e paraméterek legkülönbözőbb variációival együtt). A Prefill funkció a fékrendszert arra készíti fel, hogy gyorsabban reagálhasson az automatikus vagy a vezető általi vészfékezésnél egyaránt. A vészfékasszisztens segít, hogy vészfékezés esetén azonnal a maximális fékerő épüljön fel.

Beats HiFi rendszer

A Fiat az egyetlen márka Európában, amely Beats Hi-Fi rendszert kínál. A Beats márka alapítói – a legendás rapper és producer Dr. Dre és az Interscope Geffen A&M Records igazgatója és producere, Jimmy Lovine – a Fiat hangmérnökeivel együttműködve fejlesztették ki ezt a teljesen új audiorendszert..

A rendszer 520 watt összteljesítménnyel büszkélkedhet, amelyet két 80 wattos közép hangsugárzón (első ajtók), két 40 wattos csipogón (első ajtók), két 60 wattos szélessávú hangsugárzón (hátsó ajtók) és egy 80 wattos mélynyomón oszt el. A rendszer fontos eleme a Beats cég által kifejlesztetett nyolccsatornás erősítő DSP-vel, mely az autó akusztikájához lett parametrizálva. A Beats audiorendszer ennek köszönhetően részletes, kristálytiszta hangélményt biztosít. A gépkocsi a hangközvetítés forradalmian új útját mutatja be.

UConnect

Az érintőképernyős Uconnect multimédia rendszer lehetővé teszi a gépikocsi összes médiákkal kapcsolatos rendszerének irányítását: rádió, mobiltelefon, MP3 lejátszók, vagy i-Pod. A rendszert úgy tervezték, hogy az egyes berendezések csatlakoztatása tökéletesen egyszerű és gyors legyen.

A Uconnect rendszeren keresztül rádiót hallgathat vagy mobiltelefonjáról meghallgathatja kedvenc zenéit. A hangutasításoknak és a kormányon található vezérlőgomboknak köszönhetően telefonálhat és meghallgathatja beérkező üzeneteit anélkül, hogy a kormányró levenné a kezét. A rendszerbe integrált telefonkihangosító közreműködésével a Facebook-on vagy a Twitteren keresztül kommunikálhat, vagy szerezhet be információt a közlekedésről vagy időjárásról