Alfa Romeo 4C

Alfaromeo 4c

A két kagylóüléssel szerelt, középmotoros, hátsókerék-hajtású kupé az Alfa Romeo génjeiből építkező sportkocsik lényegét testesíti meg: teljesítmény, olasz stílus és technológiai kiválóság, maximális vezetési élménnyel és hiánytalan biztonsággal társítva. Az Alfa Romeo mérnökei által tervezett, és a Maserati modenai üzemében gyártott, új kompakt szupersportkocsi már 2013-ban piacra kerül. Az olasz márka ezzel a modellel tér vissza az Egyesült Államokba, felvezetve az Alfa Romeo globális növekedési tervét. Az Alfa Romeo 4C közvetlenül attól a koncepciójárműtől származik, amelyet oly sokan megcsodáltak a 2011-es Genfi Autószalonon, és amely nem kevesebb, mint három nagy presztízsű díjat is elnyert: „AutoBild Formatervezési Díj” (2011, Németország), „Tanulmányautók és Prototípusok Formatervezési Díj” (2012, Olaszország) és „2013. Legizgalmasabb Autója” - „What Car?” (2013, Nagy-Britannia).

A 4C jelentése

A „4C” betűszó a márka dicső múltjába kalauzol vissza, egyben átvezeti a jövőbe az Alfa Romeo fő értékeit: a technológiát és az érzelmeket. A 4C emlékezés az Alfa Romeo nagyszerű sporthagyományaira: a 8C és a 6C betűszavak az 1930-as és 40-es években olyan közúti és versenyautókat jelöltek, amelyeket a nagyteljesítményű nyolchengeres, illetve az innovatív hathengeres motorral szereltek fel. Az autó kialakításában és szerkezetében megvalósítja azt a célkitűzést, amely szerint tömeg/teljesítmény arányának a hamisítatlan szupersortkocsik körében elfogadott 4 kg/LE alá kell esnie; ráadásul ezt nem a motorteljesítmény szélsőséges fokozásával, hanem a tömeg párhuzamos csökkentésével éri el, ami maximális mozgékonyságot és kiemelkedő mentteljesítményeket eredményezett. Ennek érdekében az Alfa Romeo 4C a szupersportkocsik (köztük az Alfa Romeo 8C Competizione) világából kölcsönzött technológiákat és anyagokat (szénszálas kompozitok, alumínium, hátsókerék-hajtás) használt fel; a legújabb Alfa Romeo típusoknál bevált technológiákat pedig tovább tökéletesített formában alkalmazta, hogy tovább erősítse sportos karakterét. Erre kiváló példa az új, teljesen alumínium szerkezetű, közvetlen befecskendezéses 1750 Turbo benzinmotor, a kifinomult Alfa TCT dupla száraz kuplungos sebességváltó, vagy az Alfa DNA programválasztó kapcsoló, a most először alkalmazott „Race” versenyüzemmóddal.

Külső formavilág

Az Alfa Romeo Formatervezési Központban megalkotott 4C láttán azonnal a márka hagyományos, ikonikus modellei jutnak a szemlélő eszébe: azok a típusok, amelyek meghatározták az Alfa Romeo történetét. Mindenek felett a méretek és a hajtáslánc elrendezése tekintetében különösen szembeötlő a hasonlóság a 33 Stradale modellel, amely amellett, hogy szélsőséges és funkcionális elvárásoknak felelt meg, eredeti stílusával tökéletes, félreismerhetetlen Alfa Romeo ruhába öltöztette a motor - futómű kettősét. Hasonlóképpen járt el a 4C is, méltó lezárásaként annak az utazásnak, amely a 8C Competizione megteremtésével vette kezdetét, és amely a márka legfontosabb értékeire – a kompakt méretekre, a dinamizmusra és a vezetési élményre – összpontosított.

Belső kialakítás

Az utastérben szintén alapvető formavilággal és elengedhetetlen anyagokkal találkozunk; ezek egytől egyig a vezetési élmény végletekig történő fokozását szolgálják. Mindenekelőtt a középkonzol anyagául választott szénszálas műanyag tűnik fel: ezt teljesen szabadon hagyták a tervezők, kihangsúlyozva a megoldás különlegességét, high tech mivoltát és ultra kis tömegét.

Méretek és aerodinamika

A dupla kagylóüléssel felszerelt autót igazán különlegessé teszi kategóriájában rendkívül kompakt mérete: hosszúsága nem éri el a 4 méter, ugyanakkor a sportkocsi 200 cm széles, 118 cm magas, tengelytávja kevesebb, mint 2,4 méter. Ezek a paraméterek egyrészt kihangsúlyozzák a modell kompakt méreteit, másrészt még agilisabbá teszik viselkedését. Ráadásul a minden részletre kiterjedő tervezésnek köszönhetően az autó kivételesen áramvonalas is. Cz-értéke (leszorítóerő együttható) negatív, ami, akárcsak a verenyautóknál, nagy sebességnél fokozott stabilitást eredményez. Új, négyhengeres 1750 Turbo benzinmotor A Giulietta Quadrifoglio Verde kivitelében már alkalmazott motor továbbfejlesztett változataként az új négyhengeres 1750 Turbo benzinmotor innovatív alumínium blokkra épül, egyedi fel- és leömlő rendszerét úgy hangolták be, hogy az még tovább erősítse az autó sportos karakterét. Ezen felül az erőforrás élvonalbeli technológiai megoldásokat vonultat fel, a közvetlen üzemanyag-befecskendezéstől a szívó- és kipufogóoldali változó szelepvezérlésen át a forradalmi öblítés-szabályozó technológiáig, amely kiküszöböl minden turbólyukat.

Alfa TCT automata sebességváltó

A 1750 Turbo benzinmotorhoz csatlakozó, innovatív Alfa TCT dupla szárazkuplugos automata sebességváltó kis tömegének és rendkívül rövid reakcióidejének köszönhetően valódi mérföldkő a kategóriában. A vezető szekvenciális üzemmódban, a kormánykerék mögött elhelyezett váltófülekkel is működtetheti a sebességváltót. Az új Alfa DNA programkapcsoló Race versenyüzemmóddal Az Alfa Romeo 4C fedélzetén debütál az új Alfa DNA programkapcsoló, amely a három megszokott álláson (dinamikus, normál és négyévszakos) túl egy negyedik, versenyüzemmódot (Race) is kínál, amely - zárt pályán - még intenzívebb vezetési élményt tesz lehetővé.

A legkiválóbb olasz értékek

Az Alfa Romeo és Maserati márkák legkiválóbb műszaki és autóipari szakértelme tette lehetővé a 4C sorozatgyártású kivitelének a létrejöttét. A két márka közötti együttműködés keretében szoros integráció valósult meg az Alfa Romeo formatervezési részlege és a Maserati gyártóüzeme között. Ez is egy különleges jellemzője annak az Alfa Romeo márkának, amely egy évszázados múlttal a háta mögött a mai napig az olasz termékek egyik legismertebb és legkedveltebb nagykövete szerte a világon.

Alfaromeo 4c
Alfaromeo 4c
Alfaromeo 4c
Alfaromeo 4c
Alfaromeo 4c
Alfaromeo 4c